Elektrikli araçlarda fiyat rekabeti kızışıyor
Elektrikli araç üreticisi Nio Inc., son çeyrekte beklenenden fazla zarar bildirdikten günler sonra Çin’deki tüm modellerinin başlangıç fiyatlarını 30.000 yuan (4.200 $) düşürdü.
Dünyanın en büyük elektrikli araç pazarı olan Çin’de, daha fazla müşteri kazanmak için fiyat savaşı kızışıyor. Pazartesi günkü atılım, Nio’ya Tesla da dahil olmak üzere diğer elektrikli araç şirketlerinin rekabetinde daha sağlam bir zemin sağladı.
Öte yandan Çin hükümeti, elektrikli araçların ve plug-in hibritlerin satış büyümesinin bir yıl önceki yüzde 120’den Ocak ayında yüzde 41’e düşmesinin ardından, özellikle kırsal alanlarda saf araç alımlarının benimsenmesini teşvik etmek için bir kampanya başlattı. -Mayıs dönemi.
Nio CEO’su William Li, Nio’nun uygulamasında yaptığı açıklamada, “Bu fiyat ayarlaması şirket içinde çok uzun süredir tartışılıyor. Düşünecek çok şey vardı ve hatta bu sabah saat 3’e kadar müzakereler devam ediyordu. Şimdi bu hamle için doğru zaman.”
Şirket, fiyat değişikliklerinin hızlı bir şekilde yürürlüğe girdiğini söyledi.
Nio’nun Ocak-Mart dönemindeki satışları 31 bin 41 adet olurken, Nisan ve Mayıs aylarındaki toplam satışları 13 bin aracın altına düştü. Bu yıl 250.000 elektrikli araç satma hedefini koruyan Şangay merkezli şirket, geçtiğimiz hafta ilk çeyrek net zararının bir yıl önceki 1.78 milyar yuan’dan 4.74 milyar yuan’a çıktığını söyledi.
2014 yılında Nio’yu kuran Li, Nisan ayında şirketin fiyat savaşına katılmayacağını açıklamıştı. 30 bin yuanlık indirimin ardından modellerin fiyatları ise şu şekilde oldu. Tesla daha önce de bir fiyat indirimi açıklamıştı. Musk başkanlığındaki şirket, nisan ayında Model Y uzun menzilli fiyatını yüzde 9, Model Y performans modelini ise yüzde 8,5 oranında düşürdü.
modeli | Yeni fiyat | İndirim oranı |
ET5 | 298 bin yuan | yüzde 9.1 |
ET6 (yeni) | 338 bin yuan | yüzde 8.1 |
ET7 | 428 bin yuan | yüzde 6.6 |
ES7 | 438 bin yuan | yüzde 6.4 |
EC7 | 458 bin yuan | yüzde 6.1 |
ES8 | 498 bin yuan | yüzde 5,7 |