İstanbul’da sahur ne zaman? 11 Nisan Salı İstanbul’da sahur saat kaçta biter?
11 Nisan Salı günü İstanbul’da sahur saati ne zaman ve İstanbul’da sahur saat kaçta bitiyor Ramazan ayının başlamasıyla birlikte soruları sıkça sorulmaya başlandı. Sahur saatini bekleyen vatandaşların merak ettiği bahis için detayları sizler için derledik. Peki, İstanbul sahur zamanı ne zaman? 11 Nisan Salı İstanbul’da sahur saat kaçta biter?
SAHUR NEDİR, SAHUR NEDEN YAPILIR?
Sözlükte “sabahtan önceki vakit, gecenin son üçte biri” anlamına gelen seher kelimesi aynı kökten gelmekte olup, sahur (sehur, sahur) dini bir terim olarak, sabaha karşı yenilen yemek anlamına gelmektedir. oruç için hazırlanın. Bazı hadislerde bunun için “ekletü’s-sehar / ekletü’s-suhur” tabiri kullanılmaktadır. Sahur kelimesi birçok hadiste geçmektedir (Wensinck, el-Muşem, “?vm” md.). Tefsir, hadis ve fıkıh kaynaklarının ortaklaşa verdiği bilgiler dikkate alındığında, oruç yasaklarının başlangıçta gece başladığı, bu sürenin Bakara mühletinin 187. âyetiyle sabaha kadar uzatıldığı sahura izin veren başlıca meşruiyet delilidir. Bu âyet-i kerimede, “Siyah iplik, beyaz iplikten sizin için ayırt edilinceye kadar, sabahtan itibaren sizin için ayırt edilebilir hale gelene kadar” diyor. Oruçlunun sahur yemesinin mendup olduğu konusunda İslam âlimleri ittifak etmişlerdir (İbnu’l-Münzîr, s. 104).
“Sahura kalkın çünkü sahurda bereket vardır” sözleriyle sahura teşvik eden Hz. Peygamber (Buhârî, “?avm”, 20; Nesâî, “ıyâm”, 18-19, 24; Tirmizî, “?avm”, 17)’nin sahura önem verdiği görülmektedir. Bazı hadislerde sahurdan bir yudum su ile de olsa tam anlamıyla vazgeçilmemesi tavsiye edilmiştir. alışveriş merkezi”, 17; Nesai, “ıyâm”, 25-26). Bütün bu deliller dikkate alındığında fakihler sahura kalkma kararının sünnet olduğu sonucuna varmışlardır. Müstehab kelimeler, fıkıh yöntemindeki geniş anlamlarıyla karşılaştırılmıştır.Bazı hadislerde ifade edildiği gibi (İbn Mace, “?iyâm”, 22), sahurun bedene yiyecek sağlama amacı olduğu açık olmasına rağmen, Oruç tutabilmek için sahura kalkan müminin asıl amacı Hz. .
Sahurun Müslümanların orucunu Ehl-i Kitabın orucundan ayıran bir özellik olduğunu bildiren hadis (Müslim, “?ıyâm”, 46; Ebu Dâvûd, “?avm”, 16; Nesai, “?ıyâm” , 27; Tirmizi, “?avm”, 17) açıklanırken, bunun önceki ümmetlere göre Müslümanlara sağlanan bir kolaylık olduğu ve bu nedenle sahura Kitap Ehli’nden farklı davranarak kalkmanın mana olacağı ifade edilmektedir. bu nimete şükretmek. Sahuru son vakte kadar uzatmanın, iftarı ilk vakitte kılmanın, namazda sağ eli sol ele koymanın peygamberlerin özelliklerinden olduğu rivayeti (el-Muvaşaa, “?a? rü’?-?alât”, 46; Abdullah b. Yusuf ez-Zaylai, II, 470), önceki hadisle çelişiyor gibi görünse de -muhtemelen ilk hadisin genel kabul görmesi nedeniyle- rivayetinde sorunlar vardır. ikincisi – söz konusu işlerde uzlaşmalarına odaklanmıyorlar. Örneğin Tahavi ikinci hadisi (Şer?u Müşkili’l-âs_âr, I, 417-421) içermezken, Kâsânî izaha girmeden her ikisini de aktarır (Bedâ?i?, II, 105). İbnbidin’in bu duruma ilişkin yorumundan (Reddü’l-mu?târ, II, 420) yararlanılarak, önceki ilahi dinlerde sahur yapılırken, ikinci hadiste zikredildiği için bir süre sonra terk edildiği söylenebilir. İlahi dinlerdeki karar, orijinal şekliyle. Buna göre birinci hadis-i şerifte, Resûlullah’ın, devrinin Yahudi ve Hıristiyanlarını kastetmiş olması mümkündür. Şah Veliyyullah’ın sahurun faydalarını anlatırken sahurda rahmet olduğunu bildiren hadis-i şeriften hareketle niyeti bu yorumu destekler niteliktedir: Sahur yemeği ile bir yandan vücudun oruca dayanmasını sağlayacak kuvvet sağlanır. diğer taraftan insanların dini zorlaştırma ve dinin farzlarında değişiklik yapma çabaları da engellenmektedir. Bu mümkün. Nitekim Hz. Peygamber Efendimiz, bizim orucumuzla Ehl-i Kitabın orucu arasındaki temel farkın sahur yemeği olduğunu bildirmiştir. Bu ifade, Kitap Ehli’nin dinlerini tahrif ettiklerini göstermektedir. Onların tutumuna karşı olmak, dinin aslının korunmasına katkıda bulunmak demektir (?üccetullahi’l-baliga, II, 52). İki hadisin manasını uzlaştırmak için, Allah Resulü’nün kendi ümmetinden (kendisine farz, haram veya helal kılınanlardan) ayırdığı durumlar olduğu gibi, diğer peygamberlerin de ihtilafa düştüğü izah edilebilir. sahur konusunda kendi ümmetlerinden.
Sahur, fakihlerin çoğunluğuna göre gecenin son yarısının başlangıcı ile bazı Hanefi ve Şafiilere göre gecenin son altıda birinin başlangıcı ve sabahın ortası arasında geçen süredir. Şafak sökmek veya fecirden kasıt, sabah namazına başlamak ve oruca başlamaktır (bu vakitle ilgili hadis ve yorumlar için bk. FECİR). Hz. İbn Ümmü Mektum’un okuduğu sabah namazından önce Bilal-i Habeş namazının teheccüd namazına veya oruç için sahura kalkacakları uyandırmak için ezanın okunmasına engel olmadığını bildiren hadis-i şerifte Hz. avm”, 17; Ebu Davud, “avm”, 18), sahura kalkmayı teşvik etmenin yanında, sahuru olabildiğince geciktirmenin uygun olduğu anlamını da içermektedir. Peygamber’in sahur uygulamalarıyla ilgili rivayetler de bunu destekler nitelikte olup, sahurdan sonra uzun bir aradan (elli âyet kadar okunabilen bir süreden sonra) sabah namazını kıldırdığı hepsinden anlaşılmaktadır (Buhari, “?avm”, 20, “Taheccüd”)”, 8; Müslim, “?ıyâm”, 47; Nesâî, “?ıyâm”, 20-22). Bu konudaki delilleri değerlendiren fakihler bunun müstehab olduğu sonucuna varmışlardır. Ancak bu karar imsak vakti ile sınırlıdır; Vaktin gelip gelmediği konusunda şüphe varsa, (bazı hallerin hükümlerini gerektirecek haller için) yemek ve içmek mekruh olur. İMSAK;ORUÇ) Fıkıhçıların çoğuna göre -eğer oruç tutmamak için niyet yoksa- sahur yemeği oruca, Şafii mezhebinde sahura kalkmak oruç niyetinin yerine geçer. niyetin yerini tutmaz.
11 Nisan Salı İSTANBUL SAHUR SAAT KAÇTA?
11 Nisan Salı İSTANBUL sahur saati: 04:55